A lélek halhatatlansága vagy a halottak feltámadása?
A könyv szerzője Oscar Cullmann, eminens személyiség:
Oscar Cullmann, D.Th, D.D., was Professor of the Theological Faculty of the University of Basel and of the Sorbonne in Paris. The present work is the translation of a study already published in Switzerland, (Mélanges offerts à KARL BARTH à l’occasion de ses 70 ans [pubi. by Reinhardt, Bâle, 1956][Theologische Zeitschrift, N. 2, pp. 126ff]. See also Verbum Caro [1956], pp. 58ff.) of which a summary has appeared in various French periodicals.
A könyv megjelent románul is, a Herald kiadónál, 2007.
A román blogoszférában bemuttatták.
https://dyobodiu.wordpress.com/2011/01/10/nemurirea-sufletului/
A könyv igen érdekes, mivel figyelmeztet arra, hogy a lélek halhatatlanságának tana egy pogány feltételezés. A Biblia szerint a halálban nem csak a test hal meg, hanem a teljes ember, testestől lelkestől.
A fogalom ugyanígy van használva az Újszövetségben görög szövegében is:
Ésaiás 53:10-13-ik vers héber szövege világosan magában foglalja a Messiás azaz a Krisztus lelkének halálát:
A könyv szerzője Oscar Cullmann, eminens személyiség:
Oscar Cullmann, D.Th, D.D., was Professor of the Theological Faculty of the University of Basel and of the Sorbonne in Paris. The present work is the translation of a study already published in Switzerland, (Mélanges offerts à KARL BARTH à l’occasion de ses 70 ans [pubi. by Reinhardt, Bâle, 1956][Theologische Zeitschrift, N. 2, pp. 126ff]. See also Verbum Caro [1956], pp. 58ff.) of which a summary has appeared in various French periodicals.
A könyv megjelent románul is, a Herald kiadónál, 2007.
A román blogoszférában bemuttatták.
https://dyobodiu.wordpress.com/2011/01/10/nemurirea-sufletului/
A könyv igen érdekes, mivel figyelmeztet arra, hogy a lélek halhatatlanságának tana egy pogány feltételezés. A Biblia szerint a halálban nem csak a test hal meg, hanem a teljes ember, testestől lelkestől.
Isten tőkéletes, ezert az ítélete igazságos kell legyen. A Biblia szerint a bűn zsoldja a halál (Róma 6:23). Most álljunk csak meg egy szóra. Csak a test vétkezik? Nem. Hiszen a bűn mögött az ember érzéki világa áll, azaz a lélek, amely parancsol a testnek:
Lukács 12:19 és ezt mondom a lelkemnek:
- Én lelkem, sok javad van sok évre félretéve, pihenj, egyél, igyál, vigadozzál! - Ez tobzódás! Tehát bűn. Tudna mértéktelenűl enni-inni-vigadni a test a lélek beleegyezése nélkül?
A tobzódik igével kifejezett cselekvés egy tevékenység és magatartás. Az tény, hogy a fenti Biblia-versben valaki tobzódik, dúskál és ez mértéktelen élés, különösen mértéktelen evés-ivás-vigadozás.
A Biblia-vers szerint a lélek is részt vesz ebben az élvezeti mértéktelen kapzsiságban, nem csak a test, tehát igazságtalanság lenne Isten részéről csakis a testet megbűntetni. Ezért az emberi halált teljes halálnak kell látni, azaz az egész emberi élet testi-lelki halálának.
A Biblia szerint a halálban nem csak a test hal meg, hanem a teljes ember, testestől lelkestől:
Az Ezékiel 18:4 versében, Isten szól az emberről: "íme minden lélek az enyém; úgy az atyának a lelke, mint a fiúnak a lelke az enyém: amely lélek vetkezik, annak meg kell halni."
Ezért a Bibliában több mint ötvennégy szöveg van arról, hogy a lelket meg lehet ölni. A Józsué 10:28-39-ig hét esetet találunk arról, hogy azoknak a bizonyos embereknek a lelkeit is megölték.
Továbbá, a Szentírásban több mint 240 eset van, ahol a héber nefesh azaz lélek szó áll, és mint halandó van bemutatva, alávetve a halálnak, amelyből a lelket meg lehet menteni vagy otthagyni a halálban.
Továbbá, a Szentírásban több mint 240 eset van, ahol a héber nefesh azaz lélek szó áll, és mint halandó van bemutatva, alávetve a halálnak, amelyből a lelket meg lehet menteni vagy otthagyni a halálban.
Zsoltárok 22:21 Szabadítsd meg lelkemet a kardtól, s az én egyetlenemet a kutyák körmeiből.
Zsoltárok 22:30. Esznek és leborulnak a föld gazdagjai mind: ő előtte hajtanak térdet, akik a porba hullanak; és egyik sem tudja életben tartani saját lelkét.
A fogalom ugyanígy van használva az Újszövetségben görög szövegében is:
Máté 10:39.
A ki megtartja az ő lelkét, elveszti azt; és a ki elveszti az ő lelkét én érettem, megtalálja azt.
A ki megtartja az ő lelkét, elveszti azt; és a ki elveszti az ő lelkét én érettem, megtalálja azt.
Sajnos, azok akik annyira szerették a lélek halhatatlanságának a tanát, képtelenek voltak szó szerint visszaadni a görög szöveget, ezért megcsapolták.
Ésaiás 53:10-13-ik vers héber szövege világosan magában foglalja a Messiás azaz a Krisztus lelkének halálát:
"Tetszett az ÚRnak megtörni, szomorúság alá vetette őt. Mikor az ő lelkét áldozatul felajánlod a bűnért, meg fogja látni az ő magvát, meghosszabbítja az ő napjait, és az ÚRnak az öröme megnövekszik az ő kezében. Meglátja az ő lelkének szenvedéseit, és megelégedett lesz. Az ő saját ismerete által igaz szolgám sokat igazzá tesz és az ő gonoszságukat ő hordozza. Ezért részt osztok neki a zsákmányból az erősekkel; mert az ön lelkét halálra adta, és a gonoszok közé számláltatott: mégis sokaknak bűneit ő hordozta, és közben járt a bűnösökért.
A fenti szakasz bemutatja, hogy az ember Krisztus Jézus földi élete alatt halandó volt, testestől, lelkestől... Ez a rész is bizonyítja, hogy az ember lelkestől-testestől vétkezik és hogy meg legyen váltva, Krisztus megfelelő bűn nélküli lelke és teste lett feláldozva, nem csak a teste. Égi Fia áldozata által Isten megadta a teljes váltságárát az embernek, és ezáltal igazolva van arra, hogy Krisztus megváltsa a jövőbeli feltámadás által az embert testestől-lelkestől a halálból.
Rengeteg a jel és arra mutat, hogy az eredeti Biblia nem támogatja az emberi lélek halhatatlanságába vetett hitet. A feltámadásig senki sem halhatatlan, sem lelkileg sem testileg. Sajnos, a mai Bibliában vannak olyan részletek, amelyek valamikor nem képezték az eredeti írások részét. Ezek tévesen visszaadott Biblia-versek, mint például a "felhigított" Máté 10:28-ban a "a lelket pedig meg nem ölhetik". Ez a rész nem volt az eredeti Biblia-szövegben, mint ahogy a Lukacs doktor Evangéliuma és Jusztin Mártír korai szövegidézete mutatja. Két tanút pedig komolyan kell venni a Biblia szerint. Erre komoly cáfolatok nincsenek. És nem is lesznek. Mert ilyen nincs. A lélek halandó, a Biblia szerint. Az Úr Jézus is a csodásan ember-szerető lelkét adta váltságul. Márpedig amit odaadsz valakinek, nem tarthatod meg. Az Úr Jézus a halálnak adta testét és lekét, nem csak a testét. Ennek megértése üdvkérdés. Ha az Úr Jézus nem adta oda a lelkét váltságul, hanem megtartotta, akkor nem halt meg csak testileg, ha pedig nem halt meg csak testileg, akkor hiába minden, mivel ő arra hivatott, hogy a lelkét is váltságul adja és ezek szerint nem lennénk megváltva csak testileg:
Valamint az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő lelketét (görögül "psyche") váltságul sokakért. (Máté 20:28).
A régi "Hiszekegy" amit keletről küldtek Rómába a IV században, nem tartalmazza "alászállt a pokolra", hanem csak ennyit: "...megfeszitettek, meghala, harmadnapon halottaiból feltámada, felméne a mennyekbe...".
Ebből is kiderül, hogy alattomos lelkek és kezek intézték el a korai szerzők irásait és a Bibliat úgy, hogy ezek az ő malmukra hajtsák a vizet. A meghamisitott szövegek egyben ellentmondásosak is, mivel ezek szerint az Úr Jézus halála után nem a pokolban volt, amint a Római "Hiszekegy" később hozzáadott verse mondja, hanem a bánkodó tolvajjal az égi paradicsomban. De ez sem megy. Miért? Nos, az égi paradicsomban nem lehetett a János 20:17 alapján, tehát a Lukácsban is egy idegen lélek és kéz által elkorcsositott szöveggel találkozunk:
Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Végezetül, úgy Isten szent angyala valamint a szent Fia is kijelenteni - a Dániel 12:2 és a János 5:28,29 alapján, hogy a feltámadásig minden halott alszik és ezek szerint a gazdag és a szegény Lázár esete idegen szöveg, amely nem képezte részét az eredeti Lukács Evangeliumának.
Valamint az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő lelketét (görögül "psyche") váltságul sokakért. (Máté 20:28).
A régi "Hiszekegy" amit keletről küldtek Rómába a IV században, nem tartalmazza "alászállt a pokolra", hanem csak ennyit: "...megfeszitettek, meghala, harmadnapon halottaiból feltámada, felméne a mennyekbe...".
Ebből is kiderül, hogy alattomos lelkek és kezek intézték el a korai szerzők irásait és a Bibliat úgy, hogy ezek az ő malmukra hajtsák a vizet. A meghamisitott szövegek egyben ellentmondásosak is, mivel ezek szerint az Úr Jézus halála után nem a pokolban volt, amint a Római "Hiszekegy" később hozzáadott verse mondja, hanem a bánkodó tolvajjal az égi paradicsomban. De ez sem megy. Miért? Nos, az égi paradicsomban nem lehetett a János 20:17 alapján, tehát a Lukácsban is egy idegen lélek és kéz által elkorcsositott szöveggel találkozunk:
Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Végezetül, úgy Isten szent angyala valamint a szent Fia is kijelenteni - a Dániel 12:2 és a János 5:28,29 alapján, hogy a feltámadásig minden halott alszik és ezek szerint a gazdag és a szegény Lázár esete idegen szöveg, amely nem képezte részét az eredeti Lukács Evangeliumának.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése