Népszerű bejegyzések

2013. november 15., péntek

Vétkezünk vagy nem még vétkezünk?

Valaki arról számolt be, hogy egy kolozsvári gyülekezet azért vált ketté, mert egyes tagok szerint az aki igazán megtér nem még vétkezik, de egyáltalán. Nos, szerintük ez is a Bibliában van leírva.

De beszél-e valójában a Biblia arról, hogy egy igaz ember megtérése után többé nem vétkezik, egyáltalán?
1János 3:6 bizonyos visszaadása nagy fejtörést okoz némelyeknek:  
A ki ő benne marad, egy sem esik bűnbe; a ki bűnbe esik, egy sem látta őt, sem meg nem ismerte őt.

 
Első látásra, azoknak lenne igazuk akik azt vélik, hogy János apostol szerint, a megtérés után, már senki sem vétkezik. Viszont ez ellent mond János apostol más kijelentésének:  
1János 1:8. Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk.
9. Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.
10. Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá teszszük őt, és az ő ígéje nincsen mi bennünk.
 
Másfelől, ha valaki már egyáltalán nem vétkezik, a halálnak már nem lenne joga egy ilyen igaz ember felett, mivel a bűn zsoldja a halál, ellenben ha nem még vétkezik, miért halna meg?
 
Rómabeliekhez 6:23    
Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.
 
További elgondolkodtató bibliaversek:

Efézus 4:32. Legyetek pedig egymáshoz jóságosak, irgalmasok, megengedvén egymásnak, miképen az Isten is a Krisztusban megengedett néktek.
 
Kolossé 3:13. Elszenvedvén egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna; miképen a Krisztus is megbocsátott néktek, akképen ti is;
 
Jakab 3:1-2. Atyámfiai, ne legyetek sokan tanítók, tudván azt, hogy súlyosabb ítéletünk lészen.
2. Mert mindnyájan sokképen vétkezünk. Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is megzabolázni.
 
Felmerül hát a kérdés: ellent mond saját magának János apostol? Természetesen nem. A görög nyelv bizonyos igealakjait, némely esetben Károli Gáspár nem adta vissza megfelelően. Az összevetett bibliafordítások - összevetve a héber vagy görög szöveggel - elvezetnek a teljes mondanivaló szöveghű megértéséhez.
 
A 1János 3:6 kifejezése folyamatos igealakban szerepel a görög szövegben:  
A ki ő benne marad, egy sem esik tovább a bűnbe; a ki tovább is a bűnbe esik, egy sem látta őt, sem meg nem ismerte őt.
 
 
Mit jelent "tovább esni a bűnben"? Azt hogy, aki Jézus Krisztusban él, és benne is marad, az nem fog továbbra is bűnben élni. Ha valaki folyamatosan bűnben él, az valójában nem is látta meg leki szemeivel az ÚR Jézust, sem nem ismerte meg az ő kilétét (lényét, szellemiségét) igazán.
Tehát a 1János 3:6 görög szövegének magyar árnyalata nem egy egyszeri cselekedetet fejez ki, hanem egy renszeres gyakorlatot. Miután valaki igazán megtért, a bűnt már nem gyakorolja. Ha netalán emberi gyengeség vagy kényszer alapján bűnt követ el, képes térdre esni és imában megbánást tartani Isten előtt. És ez azt kivitelezi, hogy újra képes felveni a harcot azzal a bűnnel amely leigázta őt, addig amíg teljesen urrá lesz a bűn felett. Egy keresztény életét tehát a győzelem jellemzi: ő úr a bűn felett és nem a bűn őrajta.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése