Honnan jöhetett a "gyom" a korai keresztyének közé?
Mert ugyebár Sátán veti a gyomot, de erre embereket ihlet:
Máté
13:25
de mialatt az emberek szunnyadtak, eljött ellensége, gyomot (konkolyt) vetett a búza közé, majd odébbállt.
- Bizonyos tudnivalók: Az Új Szövetség beszámolója szerint Jézus Urunk első követői sikeresen meghódították Szamáriát. Csakogy ebből gondok is akadtak, mivel egyesek a maguk módján fogták fel a dolgokat. Első volt Simon, a mágus (a perzsa dualista vallás papja). Péter apostol dorgálása nem igen segítette sok ideig. Új, keresztyén és máguselemekkel ötvözött szektát alapított es persze ebbe dívott a a mágusok tana.
- Kik voltak a mágusok? A mágusok varázslást gyakoló keleti papok voltak, tehát pogányok. Vallásukba a zsidó vallás néhány elemét is bevitték, mint látjuk az evangéliumban. Vallásukat "zoroasztrizmusként" ismerték, melyben héber elemekkel kevert ősi dualista pogány vallást követtek. Hitük szerint a perzsák főistenének, Zurvánnak - az idő urának, két ikerfia lett, Ahura és Angra. Ahura a szellelmi jó értékek, Angra pedig a testi gonosz értékek ura lett. Szerintük, halál után a lélek felszállt és a halott testet kitették a hegyekbe vagy a halottas tornyokba, a vadaknak és a madaraknak, nehogy gonosz lelkek költözzenek beléjük. Nem temették el a testet, mivel a föld szentnek volt tekintve, a testet pedig gonoszak vélték. Nem égették el a testeket, mert a testet gonosznak vélték, a tűzet pedig szentnek, Ahura tulajdonságának, így az égetés által a tűz "bepiszkolodott" volna.
- Hét hét isten szolgált mindegyiknek. Mithra volt az Ahurát szolgáló istenek feje és egyben Irán védője, Tangra volt a barbár népek védője és egyben a rossz “bajkeverője”.
- Egy Zaratrusztra nevezetű mágus, akinek kapcsolatai voltak bizonyos zsidó emberekkel, héber elemekkel ötvözte az ősi perzsa pogány hitrendet és
meghirdette a szent háborút Tangra hívei ellen. Eképpen jött létre a zoroasztriánus vallás. Ezt tudva, el lehet képzelni milyen furcsa ötvözet jöhetett létre abból amit Simon mágus csináltatott a keresztyén és a mágus vallás elegyéből. Simon mágus egy korai gyom volt a keresztyénségben. Általa, a Sátán zoroasztrista (dualista) elemeket ültetettt a keresztyének közé (pl. hogy a test gonosz és ezért nem támad fel).
- Egy másik korai gyom, Theodoulis (vsz tévesen elírva Theobulis)
prozelita volt. Egyesek szerint Pál apostol tanítványa volt, aki letért a keresztyén hitről, de nem teljesen, hanem a korabeli zsidó szekták tanításait ötvezte keresztyén tanokkal (. Jakab, Jeruzsálem első püspökének halála után, Theobulis megpályázza
a püspöki széket, de elvetik. Titokban nem ismeri el a megválasztott püspököt és új szektát alapít. Theobulis egy korai hamis elem volt a keresztyénségben. Általa, a Sátán a zsidó szekták hitét ültette a kereszytének közé.
- A harmadik korai gyom-elem, azok voltak akik csak titokban hittek, pl. sokan a
zsidó papság közül. Ezek a papok, bizonyára
titkos keresztyének voltak. Titokban maradtak, hogy megtarthassák jogaikat is. Mint titkos –
félig keresztyének – nem ragaszkodtak szigorúan a hithez. És, hogy a keresztyének jóakaratát is élvezzék, bizonyos engedményeket tettek a keresztyének felé. Jeromos (i. e. 342-420), tudását Hegeszipposzra, Alexandriai Kelemenre és Josephus zsidó történészre alapozva, szintén tudja ezt, amikor azt mondja „Kitűnő férfiak élete” című művében, hogy „Egyedül ő [Jakab] élvezte azt a kiváltságot, hogy beléphessen a Szentek Szentjébe, mivel valóban nem viselt gyapjút, hanem csak vászonruhát, és egyedül ment be a templomba, és imádkozott a népért, úgyhogy a térdéről azt mondták, hogy olyan érzéketlenséget szerzett, mint a teve térdének. ” és Jézus távozása után „az apostolok azonnal Jeruzsálem püspökévé nevezték ki”. – „Kitűnő férfiak élete” 2. fejezet. Általuk, a Sátán azt a nézetet vetette el a keresztyének közé, hogy hazudni és a hitet elrejteni természetes dolog, ha a körülmények nehézséget szülnek a hit számára.
- A negyedik korai gyom elem: az esszénusok. A keresztyénekkel eggyütt a Jordánon
túlra menekültek, i.e. 70 előtt. Bizonyos források szerit, itt vagy talán még
hamarabb egyesültek a zsidó-keresztyénekkel és gyomot vetettek közéjük, ugyanis az esszénus ideológia szerint két messiást kell várni.
Egy tanító-messiást, Áron törzséből, amely szenved és ezután egy
hős-messiást, Júda törzséből, Dávid házából, aki harcol és győzelemre
viszi a zsidókat a pogányok felett, világurakká téve őket… Nem hiába vonta kérdőre – miután be lettek perelve bizonyos zsidóktól –
Trajanusz császár Jézus Urunk megmaradt rokonait, akik Galileából
Jeruzsálembe költöztek. Ők pedig elhatárolódtak ettől az esszénus nézettől. Ez bizonyítja, hogy az esszénus agitáció, a
második messiás utáni várás, azaz a politikai messiás várás, megvolt az
akkori keresztyének között is. Ezért nem meglepő, hogy egy bizonyos forrás szerint
10000 katonát adtak a szintén davidházi Bar-Kochbának, aki feltehetően
esszénus ideologiájú vagy esszénus befolyás alatt volt, és csak azért
vonulnak ki a felkelésből, mert Kochba, Akiba főrabbi ellenzésére, nem
engedte meg, hogy Jézust tanító-messiásnak tekintsék.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése