Egy francia tanult ember, Gerard Gertoux írt egy nagyon jó könyvet Isten nevéről, annak kiejtéséről és a vele kapcsolatos történelmi tudnivalókról.
Gerard Gertoux könyvének kiváló kritikája: Nem egy névtelen Isten - írta George L. Pullman
Nagyon ajánlom Gérard Gertoux "Isten neve Y.eH.oW.aH, amelyet úgy ejtenek, ahogy írják I_Eh_oU_Ah" című könyvét és George L. Pullman kritikáját.
"Isten neve alapvető fontosságú minden monoteista vallás számára. Paradox módon a vallások szívesebben fordítják Isten nevét Jahve-ként ("Ő van"), Adonay-ként ("az én Uram"), Allah-ként ("Az Isten"), ahelyett, hogy a név átírását használnák, ami a szokásosabb. A rejtély megfejtésének kulcsát azonban a híres Maimonidész adta meg 800 évvel ezelőtt, amikor azt írta, hogy a nevet "úgy olvassák, ahogy írják". Az Isten neve Y.eH.oW.aH, amelyet úgy ejtenek, ahogy írják I_Eh_oU_Ah című könyve Gérard Gertoux vizsgálata a helyes kiejtés paradoxonáról. Ha többet szeretne megtudni erről a könyvről, kérjük, látogassa meg a szerző weboldalát a következő címen: http://diviname.net."
http://www.amazon.com/Y-eH-oW-aH-Which-Pronounced-Written-I_Eh_Ou_Ah/dp/0761822046/ref=cm_cr_pr_product_top
Leghasznosabb vásárlói vélemények
44 emberből 40 hasznosnak találta a következő véleményt
5.0 az 5 csillagból Nem névtelen Isten 2003. november 29.
Írta: George L. Pullman
Formátum: Puhakötésű
Platón azt tanította, hogy Istennek nincs neve (Timaios 28b,c). Philón, a gnosztikusok, Justinus Martyr és Alexandriai Kelemen hasonlóképpen névtelennek vagy megnevezhetetlennek tartotta Istent. Jeromos, a latin Vulgata fordítója azonban a Prologus Galeatus című művében ezt írta: "És Isten nevét, a Tetragramot, bizonyos görög kötetekben még a mai napig is megtaláljuk, ősi betűkkel kifejezve." Mivel ezek a héber betűk mássalhangzók voltak, és eredetileg nem voltak írásos karakterek a magánhangzóknak, úgy tartják, hogy Isten nevének kiejtése elveszett számunkra. Vagy úgy gondolják, hogy Isten nevét "Jahve"-nek kell ejteni, az egyiptomi elefántpapiruszok bizonyítékainak súlya miatt. Gerard Gertoux meglehetősen meggyőző módon bizonyítja ezen fogalmak pontatlanságát a meggyőző nyelvi és történelmi bizonyítékok fényében. Gertoux azt kérdezi (114. o.): "Valóban tiltották a tetragram kiejtését az első században? A válasz nem, mivel a Talmud szerint ez a tilalom a második század közepétől jelent meg." Gertoux készségesen leleplez egy szilárdan gyökerező tényt (3. o.): "hogy Jehova egy barbárság, amely téves olvasatból ered. Bármennyire hihetetlennek is tűnik, ez az utolsó állítás a tudósok körében köztudottan hamis. Ezt a durva tévedést minden felekezet héber hívei elítélték, a Vatikán propagandakongregációjának támogatásával, de eredménytelenül." Érdemes elolvasni, mert ahogy Gertoux Maimonidészt idézi: „lehetetlen mély kapcsolatot ápolni egy névtelen Istennel”.
Trimiteți feedback
Itt megrendelhető:
http://www.amazon.com/Y-eH-oW-aH-Which-Pronounced-Written-I_Eh_Ou_Ah/dp/0761822046
http://www.amazon.com/Y-eH-oW-aH-Which-Pronounced-Written-I_Eh_Ou_Ah/dp/0761822046/ref=cm_cr_pr_product_top
Gerard Gertoux book's excellent review: Not a Nameless God - by George L Pullman
I highly recommend "Name of God Y.eH.oW.aH Which is Pronounced as it is Written I_Eh_oU_Ah" by Gérard Gertoux and a review by George L Pullman
"God's name is fundamental to all monotheistic religions. Paradoxically, religions prefer to translate God's name as Yahweh "He Is," Adonay "my Lord," Allah "The God," rather than a transcription of the name, which is more usual. However, the key to unlock this mystery was provided by the famous Maïmonides, 800 years ago, when he wrote that the Name "is read as it is written." Name of God Y.eH.oW.aH Which is Pronounced as it is Written I_Eh_oU_Ah is Gérard Gertoux's examination of the paradox of the correct pronunciation. To learn more about this book, please visit the author's website at http://divinename.net."
http://www.amazon.com/Y-eH-oW-aH-Which-Pronounced-Written-I_Eh_Ou_Ah/dp/0761822046/ref=cm_cr_pr_product_top
Most Helpful Customer Reviews
40 of 44 people found the following review helpful
5.0 out of 5 stars Not a Nameless God November 29, 2003
By George L Pullman
Format:Paperback
Plato taught that God has no name (Timaios 28b,c). Philo, the Gnostics, Justin Martyr, and Clement of Alexandria likewise considered God nameless or unnameable. However, Jerome, translator of the Latin Vulgate, wrote in his Prologus Galeatus: "And we find the name of God, the Tetragram, in certain Greek volumes even to this day expressed in ancient letters." Due to the fact that these Hebrew letters were consonants, and there were originally no written characters for the vowels, it is held that the pronunciation of God's name is lost to us. Or it is thought God's name should be pronounced "Yahweh" due to the weight attached to the evidence of the Egyptian Elephantine Papyri. Gerard Gertoux in quite convincing fashion demonstrates the inaccuracy of these concepts in the light of compelling linguistic and historical evidence. Gertoux asks (p.114), "Was there really a prohibition on pronouncing the Tetragram in the first century? The answer is no, as, according to the Talmud this prohibition appeared from the middle of the second century." Gertoux readily exposes a solidly entrenched factoid (p.3): "that Jehovah is a barbarism originating from a wrong reading. As unbelievable as it may seem, this last affirmation is known to be false among scholars. This crude error has been denounced by Hebraists of all confessions, and with the support of the Vatican's Congregation of propaganda, but without result." Worthwhile reading, for as Gertoux quotes Maimonides, "it is impossible to have a deep relationship with a nameless God."
http://gertoux.online.fr/divinename/faq/A12.htm
http://www.chronosynchro.net/wordpress/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése