Eredetileg, C. T. Russell és az Őrtorony Társulat azt tanította, hogy Krisztus visszatért 1874-ben és 1874-ben kezdődött meg a Jelenések könyvében megjövendőlt 1000 éves királyság, de idővel az 1874-ről szóló tanítást elhagyták valamikor a J. F. Rutherford elnöksége alatt, azt tanítva, hogy Krisztus 1914-ben tért vissza.
Anekdóta.
Egy Őrtornyos néni (Jehova Tanúja) tanúskodik egy idős néninek:
ŐN: "Tudja-e ön, hogy Krisztus már visszatért 1914-ben?"
IN: "Igeeen?!?!?! Nem hallottam. Na és hól van, ön látta?
ŐN: "Neem! Hiszen az égben van."
IN: "Ja! Akkor már visszament?"
Spekulálnak. Kik? Akik állandóan azt mondják, hogy Krisztus már nagyon-nagyon közel van, hogy már küszöbön áll meg ilyesmi; ráadásul egy egész világnak mondják ezt évtizedek, sőt közel két évszázad óta, hiszen a történészek szerint Jehova Tanúinak gyökereit az AEÁ-beli William Miller mozgalmában kell keresni - Nelson H. Barbour, Jonas Wendel, G. Storrs - C. T. Russell - J. F. Rutherford vonalán. Azok spekulálnak, és károsan, akik rá akarják venni az embereket bizonyos dátumok gyártásával, mutogatásával, hangoztatásával, és a velük való űzérkedéssel és követelőződéssel, hogy ők Isten szolgái, akiknek az Isten előre kijelentette az időket és az emberek mindenben azt kell tegyék, amit ők mondanak. Ezzel van két nagyon-nagy baj: az Isten Szavának a valóságáról, az emberi okoskodásra terelik a figyelmet, a halogatott reménység pedig beteggé teszi a szívet! Aki 100%-on pörög, önző indítékból dátumokon lovagolva, az előbb-utóbb kiég, beteg lesz lelkileg, és nem csak ő, hanem azok is akiknek ígéretet tett.
Készakarva, senki sem akar spekulálni, vagy spekulációkba esni. Akartak Jehova Tanúi spekulálni? Nem, de mégis beestek olyan könnyen. Ezért vigyáznunk kell és tanúlnunk kell mások és a mi hibáinkból! Aki nem tanúl a multja hibáiból, megismétli őket.
Nagyon jó ezért, ha igen alaposan utána fogunk nézni minden dolognak.
Semmi bibliai vagy történelmi alapja nincs annak, hogy az Úr Jézus i.sz. 1-ben született volna, inkább valahól i.sz előtt és evel a komoly kronológusok, egyház és világ történészek mind egyetértenek. Nagy Heródesnek, a Betlehem-i gyermekgyilkosnak a halálát általában i.e. 4-re teszik, mások i.e. 2-re. És ne feledjük, hogy a kisded Jézus, Nagy Heródes halála előtt született. Mindenki tudja a témában jártasak közül, hogy Dionisziusz apát, aki a 6-dik században az akkori Pápa parancsára számolta ki Krisztus születésének évét, tévedett. Ha van egy jó könyvtár útánnanézhettek, ha igaz amit itt írok vagy sem?
Sőt még az Őrtorony Társulat is kénytelen elismeri a világ időrendi tényeit, hogy a kisded Jézus - szerintük - időszámitásunk elött 2-ben született és nem időszámításunk szerint 1-ben, és ezt C. T. Russell óta tudják, de ennek ellenére nem figyeltek fel arra, hogy így elismerik tévedésüket 1914-el kapcsolatban, hiszen az i.e. 2 évből kiindulva, mely az Őrtorony Társulat szerint a kisded Jézus 1 éve, most igazában nem 2013-ban vagyunk hanem 2015-ban és így az általa hangoztatott Krisztus 1914-es parousziája vagyis jelenléte az ŐT nyelvjárása szerint két évvel korábbra, 1912-re esne. Mégis kitart a téves 1914 mellett.
A "hét idős" elméletnek, amely 1914-et adja, nincs semmilyen valós Szent Írási alapja. Az egész elmélet egy nagy semmi, csupán egy nagy emberi dicsekvés, amely elbizakodottságból jön - és az elbizakodottság a hamis próféták ismertetőjele (5Mózes 18:22).
Jehova Tanúi a 98-as éneküket így kezdik: "Krisztus visszatérte óta/mindenhol csak bűn és vér". Honnan veszik ők azt, hogy Krisztus már visszatért 1914-ben? Perssze abból a "hét idős" elméletből miszerint az általuk gondolt Jeruzsálem 607-es pusztulása és az általuk gondolt Krisztus 1914-es visszatérte között egy általuk gondolt 2520 év, vagyis egy általuk gondolt "hét idő"-nek kell eltelnie.
Viszont az az igazság, hogy az egész elmélet egy igen jól kigondolt, de több okból is kiindulva téves elmélet, puszta spekuláció. Az első ok az, hogy az általuk átértelmezett Dániel 4 részében található prófécia már beteljesedett valakin a Dániel 4:28 verse szerint, és ezt úgy kell hagyni ahogy van, mert ha nem akkor minden beteljesedett próféciában egy új prófécia van és újból át kellene értelmezni minden beteljesedett próféciát, ami az 1914-hez hasonló spekulációkhoz vezetne. A be nem teljesedett spekulációk pedig csak rossz fényt vetnek Istenre, a Bibliára és a benne hívőkre. Egy másik ok az, hogy N. H. Barbour, C. T. Russell főnőke, akitől az útóbbi átvette az elméletet, megfeledkezett vagy nem tudott arról a tényről, hogy nincs nulla év i.e. 1 és i.sz 1 között és hogy Jeruzsálem nem i.e. 606-ban pusztult el, hanem i.e. 587-ben. Russell is így adta tovább. Az Őrtorony Társulat csupán 1943-ban kapott észhez, és kidolgozott egy érvet mely szerint Jeruzsálem pusztulását i.e. 606-ról i.e. 607-re kell áttenni. Az a tény, hogy a bibliai és világi kronológia szerint Jeruzsálem i.e. 587-ben pusztult el nem zavarta az Őrtorony időszámítását.
A harmadik ok: ha az Őrtorony Társulat is kénytelen elismeri a világ időrendi tényeit, hogy a kisded Jézus időszámitásunk elött 2-ben született és nem időszámításunk szerint 1-ben született, és ezt C.T. Russell óta tudják, de ennek ellenére nem figyeltek fel arra, hogy így elismerik tévedésüket 1914-el kapcsolatban, hiszen az i.e. 2 évből kiindulva, mely az Őrtorony Társulat szerint a kisded Jézus 1 éve, most igazában nem 20013-ban vagyunk hanem 2015-ben és így az általa hangoztatott Jeruzsálem pusztulása nem i.e. 607-ben történt, hanem i.e. 605-ben és az általa hangoztatott "hét idő", vagyis az általa hangoztatott 2520 év vége nem 1914-re esik, hanem 1912-re, amikor is Krisztus parousziája vagyis jelenléte, visszajövetele lett volna az Őrtorony Társulat elgondolása szerint.
A negyedik ok az, mely szerint Krisztus parousziája vagy jelenléte, megjelenése, kinyilatkoztatása, második eljövetele, visszajövetele - vagy nevezzék bárhogy is e széles és nagy világban - és ennek ideje, dátuma, éve, hónapja, hete, napja, órája, perce kikutathatatlan. Lásd és vesd össze a 98 ének első versét a Jehova Tanúi énekeskönyvéből, 1992-es kiadás, a Máté 24:36 és a Jel. 16:15-ben mondottak alapján.
Az ötödik ok az, mely szerint Krisztus parousziájának vagy jelenlétenek, megjelenésének, kinyilatkoztatásának, második eljövetelének, visszajövetelének - vagy nevezzék bárhogy is e széles és nagy világban - időpontját nem a mi dolgunk, más szavakkal nem szabad kikutatni, tilos, még akkor is amikor a nagy jelek azt fogják mutatni, hogy Ő az ajtók elött van (Máté 24:33). Mindaddig amig eljön, tevékenyen örködni, vigyázni és szolgálni kell (Máté 24:43-51). Lásd és vesd össze a 98 ének első versét a Jehova Tanúi énekeskönyvéből, 1992-es kiadás az Apostolok Csel. 1:7-ben mondottak alapján.
Az Őrtorony Társulat időrendi bemutatását lásd az "Éleslátás az Írásokból" vagy ha ez nincs meg, akkor "A legnagyobb ember, aki valaha élt" című könyvben. Nyisd fel az első fejezetnél, a második bekezdésnél ez áll: "I. e 3-mat írnak…" és elmesélik mi történt akkor.
Vagyis, Alámerítő János apja az Abia papcsalád egyik tagja volt, amely csoport az 1Krónikák 24:10, 1Krónikák 9:25; 2Krónikák 23:8 szerint kétszer egy évben teljesítettek szolgálatot. Ha figyelembe veszük a Lukács 1:36,39-ben mutatott 6 hónapot és hozzáadunk még 9 hónapot és a Lukács 2:8-at amikor még nem lehetett tél, a kisded Jézus megszülethetett i.e. 2 őszén. Természetesen, ha az i.e 3 év az az év amikor az angyal megjelent Zakariás papnak, az Őrtorony Társulat szerint.
Tehát, az Őrtorony Társulatnak vagy le kell mondania arról, hogy a kisded Jézus i.e. 2-ben született, vagy arról, hogy Krisztus 1914-ben visszajött volna. Melyiket fogja választani? Mind a két dátumot fenntartani ellentmondásos és összeférhetetlen, hacsak nem váltanak át 1912-re, ami szintén nem ajánlatos.
Igy kell tegyenek a szombatisák (Isten Egyháza) is a 6000 év körüli spekulációjukkal és az adventisták is akik azt tanítják, hogy 1844-ben Krisztus megtisztította az égi szentélyt. Eredetileg az adventisták 1844-re várták vissza Krisztust, de mivel nem jött vissza Krisztus 1844-ben, azt hitették el magukkal, hogy akkor megtisztította az égi szentélyt. Honnan veszik ezt? Szerintük a Dániel 8:14-ben az van írva, hogy i.e. 456/457-től 1844 október 22-ig 2300 év kell elteljen. A szöveg azonban világosan mondja, hogy "esték" és "nappalok", tehát 24 órás napok, nem pedig évek kell elteljenek. És ez be is teljesedett Antiókhosz Epiphánesz sziriai király idejében, amikor is hiteles történelmi adatok szerint, 2300 napig volt a Jeruzsálemi Templomban Zeusz bálványisten szobra. Az adventisták szerint a kisded Jézus i.e. 4-ben született, és ha ez így van, akkor tulajdonképpen nem i.e. 456/457-től kell számítsák az állítólagos 2300 évet, hanem i.e. 452/453-tól és nem 1844-ben lett az állítólagos égi szentély tisztítás, hanem 1840-ben. Tehát, az adventistáknak vagy le kell mondaniuk arról, hogy a kisded Jézus i.e. 4-ben született, vagy arról, hogy Krisztus 1844-ben megtisztította volna az égi szentélyt. Melyiket fogják választani? Mind a két dátumot fenntartani ellentmondásos és összeférhetetlen, hacsak nem váltanak át 1848-ra, ami szintén nem ajánlatos.
Nos, az adventisták szerint Jehova Tanúinak meg kell válniuk 1914-től és ez igaz, de mit mondjunk róluk, nekik nem kell megválniuk 1844-től? Képesek lesznek e erre? Mint egyház, aligha.
Bármit is fognak erősgetni, "bizonyítani", "érvelni", mondani vagy tenni Jehova Tanúi, Krisztus nem jött vissza 1914-ben, sem 1912-ben.
Hasonló az eset az adventistáknál is az 1844-es évvel kapcsolatban. Bármit is fognak erősgetni, "bizonyítani", "érvelni", mondani vagy tenni az adventisták, Krisztus nem tisztított meg semmilyen szentélyt 1844-ben, sem 1840-ban. És a szombatistáknál is hasonló a helyzet a 6000 évvel kapcsolatban (jegyezzük meg, hogy ezek nem adventistáknak nevezik magukat hanem Isten Egyházának). A korai adventistákról, mit hittek és mit prófétáltak a kezdetben, mi nem teljesedett be és Ellen G. White asszonynak "a bezárt ajtóról" szóló próféciájáról (amiről a legtöbb adventista nem is tud), a prófétai extázisában való viselkedéséről (amiről a legtöbb adventista nem is tud) és korai tanításáról, hiteles, korai adatokat és történelmi beszámolókat, komentárokat olvashat angolul, a következő honlapokon: DM Canright könyve angolul:
"Seventh-day Adventism Renounced"
Őrizkedjünk minden találgatástól és várjuk vissza az Isten Fiát teljes hittel, tiszta szivvel és nemes cselekedetekkel. Ez őszinte és igaz megtérést jelent (János 14:26; János 15:10,20).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése